Hol és hogyan hirdessem meg az ingatlanomat?
Egy ingatlan értékesítését megelőzően az egyik legnagyobb kérdés számunkra, hogy hol találjuk meg a számunkra ideális vevőt. Erre egyértelmű válasz, hogy az ingatlant meg kell hirdetnünk valamelyik online hirdetési felületen és várni az érdeklődőket. Az ingatlan értékesítésre történő felkészítése és meghirdetése azonban csak látszólag ilyen egyszerű kérdés. Valószínűleg nagyobb sikerrel járunk, ha az értékesítés megkezdése előtt megfogalmazunk egy komplett értékesítési stratégiát, amely magában foglalja az ingatlan értékesítésre való felkészítését, a marketing-anyag összeállítását és a megfelelő hirdetési portál kiválasztását.
Miért gondoljuk úgy, hogy az értékesítés nem a hirdetéssel kezdődik, hanem annak alapos átgondolásával, hogy miként szeretnénk az eladásra szánt ingatlanunkat a lehető legvonzóbb formában tálalni a potenciális érdeklődőknek, másképp fogalmazva, hogyan érjük el, hogy a lehető legtöbb érdeklődőt vonzza a hirdetésünk?
Szemben a hirdetési portálokon található ingatlan-hirdetések többségével, egy igazán vonzó hirdetés jól áttekinthető, jó minőségű fényképeket tartalmaz, a fényképeken az adott ingatlan a lehető leg letisztultabb formában jelenik meg, a hirdetési szöveg minden releváns információt tartalmazzon, kerülve a felesleges szófordulatokat, a túlzásokat. Ne feledjük, hogy az érdeklődők nem egy irodalmi művet, hanem egy ingatlan-hirdetést fognak olvasni.
Hogy tudjuk mindezt megvalósítani?
Először is az ingatlan fényképezése előtt tegyünk rendet: pakoljuk el az elöl lévő dolgokat, az előszobában lógó kabátokat, a fürdőszobában az ajtón lógó fürdőköntöst, a nappaliban a mindennapi életvitel során elöl hagyott tárgyakat, a toalett tetejét hajtsuk le. Nem azt akarjuk ezzel szemléltetni, hogy a lakásunk egy múzeum, amit szinte nem is használunk, de egy külső szemlélő számára sokkal jobb benyomást kelt egy szépen rendbe rakott, kitakarított lakás, ami az ingatlan értékében is meg tud mutatkozni.
A fotózás során használjunk megfelelő minőségű fényképezőgépet, nagy fényerejű, széles látószögű objektívet és állványt. Ha erre nincs lehetőségünk, akkor akár egy okos telefonnal is készíthetünk jó minőségű fényképeket, de mindenképp ügyeljünk a megfelelő fényviszonyokra és a képkivágásra. A legoptimálisabb megoldás, ha erre a feladatra egy szakembert kérünk fel.
Nagyon fontos, hogy a hirdetésünk tartalmazzon alaprajzot is. Az interneten fellelhetők különböző online alaprajztervező alkalmazások, de egy igazán professzionális alaprajz tartalmazza az egyes helyiségek pontos méretét. Sokan csatolják a hirdetés mellé az építési tervdokumentációban használt műszaki alaprajzot. Ez a megoldás több, mintha nem csatolnánk alaprajzot, de egy érdeklődő számára, aki elsősorban arra kíváncsi, hogy a saját bútorait hogyan tudná elhelyezni a lakásban, az egyes funkciókat hogyan tudná az adott ingatlanban megvalósítani, ez a megoldás kevésbé átlátható. Ha nagyon nem boldogulunk, erre a feladatra is érdemes egy szakembert felkérnünk.
A hirdetési szöveg megírására ne sajnáljuk az időt. Teljesen felesleges több oldalnyi ódát zengeni az ingatlanról. A tulajdonosok sokszor hajlamosak a számukra kedves ingatlan egyes tulajdonságait felnagyítani, míg egyes fontos paramétereket a hirdetésben elhallgatni. A hirdetés szövege legyen tömör és pontos, és mindenképpen tartalmazza az alábbi adatokat:
- az ingatlan pontos mérete
- az ingatlanban található egyes helyiségek
- az ingatlan főbb műszaki paraméterei
- az ingatlan elhelyezkedése (adott város, városrész, társasházban az emelet, udvari- vagy utcai nézet, lift)
- az ingatlan állapotára vonatkozó információk (felújított, felújítandó)
Miután elkészült a hirdetésünkhöz szükséges fényképanyag, alaprajz és szöveg, el kell döntenünk, hogy milyen hirdetési felületen szeretnénk meghirdetni az ingatlanunkat.
A mai magyarországi piaci viszonyok között a két legfontosabb hirdetési platform az Ingatlan.com, illetve a közösségi média, nevezzük nevén: a Facebook.
A fenti két lehetőség mellett természetesen számtalan ingatlan-hirdetési portál létezik, de nagy biztonsággal kijelenthetjük, hogy aki ma Magyarországon ingatlant keres, az egész biztos, hogy körül fog nézni az Ingatlan.com-on, illetve, ha értünk a közösségi médiához és jól pozicionáljuk a hirdetésünket, akkor az nagy valósínűséggel szembe fog jönni az érdeklődővel a Facebook-on.
Természetesen a hirdetés nem ingyenes. Az Ingatlan.com által kínált ingyenes opció mindössze 3 db alaprajz megjelenítését teszi lehetővé. Ahhoz, hogy a hirdetésünk fényképeket is tartalmazzon, a 30 napos, 12.990, - forintba kerülő csomagot kell választanunk. Ekkor azonban a hirdetésünk még mindig csak egy a portálon az adott lokációban található több száz hasonló ingatlan közül. Gondoljunk arra, ha valaki ingatlant keres, nem biztos, hogy végig fog böngészni több száz, hasonló paraméterekkel rendelkező ingatlant. Ahhoz, hogy a hirdetésünk a lista elején jelenjen meg, valamilyen szinten ki kell azt emelnünk, ami napi 990,- forintunkba kerül. Az egyes hirdetők az Ingatlan.com-on egymásra licitálva versenyeznek, hogy a hirdetésük a találati lista minél előkelőbb helyére kerüljön. Ahhoz, hogy megfelelő számú érdeklődőt vonzzunk be, törekednünk kell, hogy a hirdetésünk minimum a találati lista első oldalán jelenjen meg.
Másik fontos kiemelési lehetőség az az opció, az úgynevezett hirdetés-figyelő szolgáltatás, amikor a hasonló ingatlanokat keresők e-mailben kapnak értesítést az ingatlanunkról.
A Facebook-on történő hirdetés az átlagosnál kicsivel több szakértelmet igényel, ha ezt a lehetőséget a lehető leghatékonyabban szeretnénk kihasználni. A Facebook-on a Marketplace-en feladott hirdetések között is igen nagy a verseny abból a szempontból, hogy melyik kerüljön a lista elejére. Ha erre nem áldozunk anyagi forrásokat, akkor a hirdetésünk valahol elveszik a több száz, ezer hirdetés között. A Marketplace-en kiemeléssel gondoskodhatunk arról, hogy az ingatlan vétel iránt érdeklődők hírfolyamában megjelenjen a hirdetésünk.
A fentieken túlmenően fontosnak tartjuk, hogy még az ingatlan hirdetésének megkezdése előtt osszuk meg ismerőseinkkel a tényt, hogy az ingatlanunk eladó. Ha esetleg van olyan a kapcsolati hálónkban (akár az ismerőseink ismerőse és akár azok ismerősei között), aki épp ingatlan vásárlás előtt áll és pont egy hasonló paraméterekkel rendelkező ingatlant keres, jelentős összegetek spórolhatunk meg és az értékesítés folyamatát is időben lerövidíthetjük.
Fentieket összefoglalva azt tanácsoljuk, hogy az ingatlan értékesítése ne egy ad-hoc jellegű hirtelen elhatározás legyen, hanem alapos előkészületekkel megfelelően készítsük azt elő. Ha így teszünk, nagy valószínűséggel hatékonyabban fogjuk tudni ingatlanunkat hirdetni és végső soron rövidebb idő alatt értékesíteni!
Ha érdekel mi milyen minőséget képviselünk, tekintsd meg kínálatunkat itt: Eladó ingatlanok | RE/MAX Central ingatlaniroda